

Podanie na studia podyplomowe
Pliki do pobrania:
STUDIA 3-SEMESTRALNE
ORGANIZUJEMY
W 12 MIESIĘCY
STUDIA 4-SEMESTRALNE
ORGANIZUJEMY
W 1,5 ROKU
Podanie należy wysłać na adres:
podyplomowe@elpax.pl
-
Arteterapia w edukacji - 3 semestry
Psychologiczno-pedagogiczne i etyczne aspekty zawodu terapeuty:
- Muzykoterapia
- Terapia przez sztukę
- Teatroterapia
- Biodanza
- Biblioterapia
- Arteterapia
- Warsztaty interpersonalne
- Fototerapia
- Choreoterapia
- Kinezyterapia
- Mandala
- Pedagogiczne konteksty komunikacji
- Metodyka prowadzenia zajęć arteterapeutycznych
z wykorzystaniem technologii informacyjnej - Etyka zawodu nauczyciela w świetle nauk Jana Pawła II
- Praktyka
Adresaci:
Podyplomowe studia arteterapii przeznaczone są dla:
- absolwentów studiów licencjackich i magisterskich zakresu: pedagogiki (w tym: resocjalizacja, gerontopedagogika, praca opiekuńczo-wychowawcza, praca socjalna, nauczanie wczesnoszkolne, kształcenie zintegrowane) psychologii (w tym: psychologia kliniczna, Gestalt), terapii, kierunków medycznych (w tym: pielęgniarstwo, położnictwo, ratownictwo medyczne, rehabilitacja), muzyki, sztuk plastycznych, artystycznych, kulturoznawstwa, bibliotekoznawstwa i filologii;
- adresowane są także do pedagogów zatrudnionych w szkolnictwie powszechnym i specjalnym, pracowników placówek opiekuńczo-wychowawczych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych, pracowników placówek kulturalno-oświatowych, ale również hospicjów, domów pogodnej jesieni, domów dziennego pobytu, placówek rehabilitacyjnych, szpitali i sanatoriów, świetlic socjoterapeutycznych, placówek interwencyjnych oraz dla osób pragnących pracować w takich placówkach;
- osób zainteresowanych pracą rehabilitacyjną z osobami zaburzonymi psychicznie i/lub fizycznie, pracą resocjalizacyjną z osobami niedostosowanymi społecznie, pracą z osobami starszymi.
Cel studiów:
Celem podyplomowych studiów jest podwyższenie kwalifikacji w zakresie wielokierunkowej wiedzy o szeroko rozumianej twórczości i sztuce oraz możliwościach ich terapeutycznego wykorzystania. Kwalifikacje: Studia dają absolwentom kwalifikacje do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem różnych metod związanych z terapią przez sztukę.
Możliwości zatrudnienia:
Wszelkiego rodzaju placówki o charakterze pedagogicznym, opiekuńczym, terapeutycznym, medycznym, kulturalno-oświatowym, a w szczególności: szkoły, przedszkola, szkoły specjalne i szkoły życia, szkoły i klasy integracyjne, szpitale, sanatoria, hospicja, zakłady lecznicze, warsztaty terapii zajęciowej, domy pomocy społecznej, domy złotej jesieni, domy dziennego pobytu, zakłady karne, zakłady poprawcze, ośrodki szkolno-wychowawcze, świetlice socjoterapeutyczne, ośrodki rehabilitacyjno-readaptacyjne Monar, domy kultury.
UWAGA! Absolwenci studiów podyplomowych w zakresie arteterapii po odbyciu 3 letniej praktyki zawodowej mogą ubiegać się o Certyfikat Arteterapeuty wydawany przez Stowarzyszenie Arteterapeutów Polskich “Kajros” (Info: www.kajros.pl).
3 semestry – 495 godzin + 120 godzin prakty
-
Administracja i zarządzanie publiczne - 2 semestry - NOWOŚĆ!!!
Studia kierowane są do osób posiadających wykształcenie wyższe na poziomie licencjackim, inżynierskim lub magisterskim, które pracują w administracji publicznej, jak również do osób pragnących związać swoją przyszłość zawodową z tą sferą.Celem studiów podyplomowych jest przekazanie pełnego zestawu kwalifikacji i kompetencji potrzebnych do pracy w sektorze administracji publicznej - od najniższych stanowisk, do tych kierowniczych.
Wykaz przedmiotów:Akty prawa miejscowego Etyka zawodu nauczyciela Partnerstwo-publiczno-prywatne i partnerstwo publiczno-społeczne Pedagogiczne konteksty komunikacji Podstawy makro i mikroekonomii Podstawy prawa cywilnego , umowy w administracji Podstawy prawoznawstwa Polityka regionalna Polski i UE Pomoc publiczna Prawo administracyjne materialne Prawo finansów publicznych Prawo podatkowe Prawo pracy dla urzędników administracji publicznej Prawo ustrojowe administracji publicznej , organizacja i zadania Prawo zamówień publicznych Procedury administracyjne Psychologia rozwojowa i osobowości Zarządzanie w administracji publicznej -
Bibliotekoznawstwo - 3 semestry
Studia trwają trzy semestry i są realizowane w ciągu 12 miesięcy. Zajęcia odbywają się w systemie zaocznym.
3 semestry - 410 godzin + 150 h praktyki
Absolwenci mogą starać się o zarudnienie we wszystkich typach bibliotek i innych instytucjach związanych z książką,
a interdyscyplinarna wiedza i umijejętności zwiększają ich konkurencyjność na rynku pracy.
- Bibliotekarstwo i bibliotekoznawstwo
- Metodyka pracy bibliotecznej z wykorzystaniem technologii informacyjnej
- Biblioterapia - metodyka pracy z czytelnikiem chorym
i niepełnosprawnym - Literatura dla dzieci i młodzieży
- Informacja naukowa
- Technika pracy umysłowej
- Misja i strategia rozwoju współczesnej biblioteki
- Pedagogika biblioteczna - metodyka pracy z czytelnikiem z dysleksją i hiperleksją
- Pedagogiczne konteksty komunikacji
- Etyka zawodu nauczyciela w świetle nauk Jana Pawła II
- Praktyka
-
Chemia - 3 semestry
Podstawa programowa chemii
Chemia ogólna
Chemia organiczna
Chemia nieorganiczna
Chemia fizyczna
Chemia analityczna
Chemia jądrowa
Chemia a środowisko naturalne
Dydaktyka chemii
Etyka personalistyczna w szkole
Praktyka
Absolwent studiów podyplomowych uzyska kwalifikacje do nauczania chemii w szkołach.
3 semestry - 470 godzin + 120 godzin praktyk -
Doradztwo zawodowe i przedsiębiorczość - 4 semestry
Klasyfikacja zawodów szkolnictwa zawodowego a klasyfikacja zawodów i specjalności.
Sytuacja psychofizyczna uczniów w okresie podejmowania decyzji zawodowej na etapie gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej.
Wewnątrzszkolny system doradztwa edukacyjno-zawodowego w gimnazjum, szkole ponadgimnazjalnej.
Zasoby informacyjne oraz narzędzia pracy doradcy zawodowego.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe dla uczniów niepełnosprawnych.
Poradnictwo zawodowe dla osób dorosłych.
Dydaktyka doradztwa edukacyjno-zawodowego.
Państwo, gospodarka, przedsiębiorstwo.
Rynek – cechy i funkcje. Instytucje rynkowe.
Rynek pracy.
Planowanie i kariera zawodowa.
Psychospołeczne i kulturowe uwarunkowania przedsiębiorczości.
Etyczne i ekologiczne aspekty działalności gospodarczej.
Dydaktyka podstaw przedsiębiorczości.
Etyka zawodu nauczyciela w świetle nauk Jana Pawła II.
Praktyka.
Absolwent może podjąć pracę w roli doradcy zawodowego - specjalisty udzielającego pomocy psychologiczno-pedagogicznej - w szkołach i placówkach. Uzyska umiejętności i kompetencje m.in. w zakresie: diagnozowania zapotrzebowania uczniów na informacje edukacyjne i zawodowe oraz pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej; gromadzenia, aktualizacji i udostępniania informacji edukacyjnych i zawodowych właściwych dla danego poziomu kształcenia; prowadzenia zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej.
Ponadto uzyska kwalifikacje nauczyciela przedmiotu "podstawy przedsiębiorczości" w szkołach ponadgimnazjalnych.
Studia podyplomowe trwają 4 semestry - 690 godzin + 120 godzin praktyk
-
Edukacja dla bezpieczeństwa - 3 semestry
Studia trwają trzy semestry i są realizowane w ciągu 12 miesięcy. Zajęcia odbywają się w systemie zaocznym .
3 semestry – 440 godzin- System obronności Rzeczpospolitej Polskiej
- Ochrona ludności i obrona cywilna
- Zagrożenia czasu pokoju
- Służba wojskowa
- Zagrożenia występujące podczas wojny
- Siły zbrojne Rzeczpospolitej Polskiej
- Psychologiczna rola jednostki w kształtowaniu bezpieczeństwa własnego i społecznego
- Międzynarodowe prawo humanitarne
- Ostrzeganie ludności o zagrożeniach, alarmowanie
- Promieniowanie jądrowe i jego skutki
- Prawa człowieka w czasie wojny i pokoju
- Dydaktyka edukacji dla bezpieczeństwa
- Ratownictwo
- Pierwsza pomoc medyczna
- Bezpieczeństwo i ochrona danych osobowych
- Przeciwdiałanie przemocy w szkole
- Etyka zawodu nauczyciela
- Praktyka
Absolwent jest uprawniony do prowadzenia zajęć z edukacji dla bezpieczeństwa we wszystkich typach szkół.
-
Edukacja elementarna - wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna (studia mgr)
Od roku akademickiego 2019/2020 studia z Edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej można będzie realizować jedynie jako 5-letnie jednolite studia magisterskie. -
Edukacja muzyczna z muzykoterapią - 3 semestry
Absolwent studiów podyplomowych uzyska kwalifikacje do nauczania muzyki w szkołach. Posiadane kwalifikacje predysponują go również do pracy w placówkach kulturalno-oświatowych, ośrodkach oświatowo-wychowawczych, świetlicach, do prowadzenie kół zainteresowań w zakresie muzyki, do prowadzenia własnej działalności artystycznej.
Absolwent kierunku edukacja muzyczna z muzykoterapią posiada również kwalifikacje do: pracy w zakresie wykorzystania terapeutycznego oddziaływania muzyki na procesy wspomagania leczenia, rehabilitacji i profilaktyki prozdrowotnej, pracy w zespołach terapeutycznych i placówkach służby zdrowia, prowadzenia działalności upowszechniającej kulturę muzyczną, animacji kultury muzycznej w społeczeństwie
Blok specjalistyczny obejmuje następujące przedmioty:- Arteterapia
- Muzykoterapia
- Choreoterapia
- Muzykoterapia dzieci z zaburzeniami w rozwoju
- Metodyka nauczania muzyki z wykorzystaniem technologii informacyjnej
- Metodyka prowadzenia artystycznych zajęć pozalekcyjnych z muzyki
- Nowoczesne techniki nauczania muzyki
- Metodyka prowadzenia zajęć arteterapeutycznych
- Metody diagnozy w muzykoterapii
- Muzyka i taniec regionu
- Emisja głosu w śpiewie
- Fototerapia
- Chromoterapia
- Kinezyterapia
- Programowanie muzyki dla potrzeb terapii
- Ćwiczenia relaksacyjno-oddechowe i emisja głosu w arteterapii
- Instrumenty muzyczne w muzykoterapii
- Warsztaty muzykoterapeutyczne
- Rytmika w muzykoterapii
- Praktyka
-
Fizyka z astronomią - 3 semestry
3 semestry - 490 godzin + 120 godzin praktyk
Celem studiów podyplomowych adresowanych do nauczycieli jest ukazanie fizyki jako nauki eksperymentalnej, w której doświadczenie jest nie tylko źródłem obiektywnego poznania, lecz także środkiem weryfikacji hipotez oraz precyzuje metodę pomiaru wielkości fizycznych.
Program zakłada poznanie takich działów fizyki, jak: ruch; materia; elektryczność; magnetyzm; energia; fale; kwanty i astrofizyka.
W trakcie nauczania przedmiotu wskazuje się na szczególne znaczenie różnych typów logicznego rozumowania oraz udziału wyobraźni w procesie myślenia naukowego, planowania doświadczeń i podczas formułowania hipotez.
Program zakłada również rozwijanie umiejętności wzbudzenia zainteresowania uczniów fizyką, dostrzegania zjawisk fizycznych w przyrodzie, analizowania tabel, wykresów, konkretnych sytuacji, rozwiązywania różnych typów zadań rachunkowych i testów oraz formułowania odpowiedzi na nowe sytuacje problemowe.
-
Geografia - 3 semestry
Geografia społeczno-ekonomiczna I - geografia ekonomiczna i polityczna
Geografia społeczno-ekonomiczna II - geografia ludności, geografia osadnictwa, geografia turyzmu
Geografia fizyczna I - geomorfologia, gleboznawstwo i geografia gleb
Geografia fizyczna II - hydrologia, meteorologia i klimatologia
Geologia
Geografia regionalna z elementami geografii kultur
Podstawy ochrony i kształtowania środowiska
Geograficzne podstawy gospodarki przestrzennej
Geografia krajobrazu
Kartografia i topografia
Teledetekcja i GIS
Astronomiczne podstawy geografii
Pedagogiczne konteksty komunikacji
Metodyka nauczania geografii z wykorzystaniem technologii informacyjnej
Etyka personalistyczna w szkole
Praktyka
Absolwent studiów podyplomowych uzyska kwalifikacje do nauczania geografii w szkołach.
3 semestry - 475 godzin + 120 godzin praktyk -
Gerontologia - 3 semestry
Studia 3-semestralne
360h + 120h praktyk
MODUŁ KSZTAŁCENIA SPECJALISTYCZNEGO
Dydaktyka ogólna
Pedagogika ogólna
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia
Geriatria
Aspekty prawne pomocy i opieki ludzi starszych
Metodyka pracy opiekuńczej z ludźmi starszymi
Pedagogika porównawcza
Pedagogika społeczna
Andragogika
Szkolnictwo zawodowe - nowe technologie w praktyce zawodu
Telematyka medyczna
Edukacja ludzi dorosłych
Projektowanie zmian edukacyjnych
Podstawy gerontologii
Praca socjalna z seniorami
Psychologia starzenia się i starości
Nowoczesne technologie i środki multimedialne w kształceniu
Współczesne problemy socjologii
Wspłczesne problemy psychologii
Psychologia medycyny
Instytucjonalane wsparcie ludzi starszych
Studia adresowane są do osób chcących znaleźć zatrudnienie w instytucjach pomocy i opieki społecznej, zakładach opiekuńczo leczniczych, hospicjach, zakładach opieki zdrowotnej, placówkach aktywizujących i zrzeszających ludzi starszych ( klub seniora, uniwersytetach III wieku), a także jako prywatni opiekunowie osób starszych.
-
Historia - 3 semestry
Studia trwają trzy semestry i są realizowane w ciągu 12 miesięcy. Zajęcia odbywają się w systemie zaocznym.
3 semestry - 390 godzin + 150 h praktyki
Uprawnienia: świadectwo studiów podyplomowych nadaje kwalifikacje do nauczania historii w szkole podstawowej, gimnazjum i szkołach ponadgimnazjalnych.
- Historia Polski XIX w.
- Historia nowożytna Polski do 1795 r.
- Historia powszechna XIX w.
- Historia nowożytna powszechna
- Historia średniowiecza Polski
- Historia powszechna średniowiecza
- Historia Polski 1918-1944 r.
- Historia Polski po II Wojnie Światowej
- Metodyka nauczania historii z wykorzystaniem technologii informacyjnej
- Archeologia ziem polskich
- Nauki pomocnicze historii
- Wstęp do badań historycznych
- Historia powszechna 1918-1944 r.
- Historia powszechna po II Wojnie Światowej
- Historia starożytna powszechna
- Pedagogiczne konteksty komunikacji
- Etyka zawodu nauczyciela w świetle nauk Jana Pawła II
- Praktyka
-
Informatyka - 3 semestry
Studia podyplomowe na specjalności Informatyka powstały z myślą o osobach, które dobrze zdają sobie sprawę z konieczności rozwijania się na wielu płaszczyznach w celu utrzymywania swojej konkurencyjności na rynku pracy. Adresatami specjalności są absolwenci studiów magisterskich i licencjackich kierunków nauczycielskich zainteresowani uzyskaniem uprawnień do nauczania przedmiotu TECHNOLOGIA INFORMACYJNA lub INFORMATYKA oraz podniesieniem kwalifikacji zawodowych. Dzięki naszemu zoptymalizowaniu i innowacyjnemu podejściu zdobędziesz wiedzę i umiejętności praktyczne pozwalające wyposażać uczniów w informacje służące rozwiązywaniu problemów z wykorzystaniem narzędzi informatycznych, oraz pozwalające pokazywać różne możliwości zastosowania komputera np. w celach edukacyjnych. Kompleksowe i solidne przygotowanie uczyni z Ciebie specjalistę zdolnego do posługiwania się niestandardowymi metodami pracy i wykorzystywania wszelkich dostępnych pomocy dydaktycznych. Kształcąc słuchaczy stawiamy przede wszystkim na efektywność, która skutkuje nabywaniem przez nich pełnej samodzielności do wykonywania obowiązków zawodowych nauczyciela, w tym realizacji programu nauczania czy samokształcenia się.Cel studiów
Studia mają na celu przygotowanie nauczycieli różnych specjalności do prowadzenia zajęć z INFORMATYKI i TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ zgodnie z nową reformą oświaty związaną z likwidacją gimnazjów, w tym w szkołach podstawowych i liceach. Jako absolwent tego kierunku będziesz również wyposażony w narzędzia konieczne do podejmowania samodzielnej aktywności twórczej i działalności edukacyjnej w szkolnictwie i innych ośrodkach edukacyjnych z przedmiotów objętych programem studiów. Celem studiów jest także nauczenie świadomego posługiwania się środkami informatycznymi w różnych, rozwijających celach. Zapisując się na specjalność Informatyka i zajęcia komputerowe czynisz fantastyczną inwestycję we własny rozwój i obiecującą przyszłość w karierze zawodowej. -
Integracja sensoryczna - 3 semestry
Studia podyplomowe przeznaczone są dla pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów zajęciowych posiadających tytuł magistra lub licencjata.
Studia podyplomowe kończą się uzyskaniem:
Świadectwa ukończenia studiów podyplomowych w zakresie integracji sensorycznej w teorii i praktyce wydanym przez WSHE w Brzegu.
Sylwetka absolwenta
Ukończenie studiów podyplomowych w zakresie integracji sensorycznej daje pełne kwalifikacje do prowadzenia diagnozy i terapii metodą SI. Osoby mogą pracować w placówkach oświatowych i rehabilitacyjnych oraz prowadzić gabinety integracji sensorycznej.
RAMOWY PROGRAM STUDIÓW
Program studiów m.in. zawiera zagadnienia z anatomii i neurofizjologii rozwojowej, psychologii klinicznej. Studia zawierają kompleksowy program diagnozy i terapii ( wykłady, ćwiczenia) metodą SI oraz innymi metodami rehabilitacyjnymi i pedagogiczno-psychologicznymi dzieci z autyzmem, zespołem Downa, mózgowym porażeniem dziecięcym, wybranymi zespołami genetycznymi, zaburzeniami mowy, ADHD, ADD, uogólnionymi i specyficznymi trudnościami w nauce (dysleksja, dysgrafia), zaburzeniami zachowania, a także dzieci niedowidzących i niedosłyszących. Program studiów obejmuje także zajęcia na sali SI oraz praktykę studencką.
Metoda SI
Twórcą metody Integracji Sensorycznej jest dr A. Jean Ayres pracownik naukowy Uniwersytetu Południowo-Kalifornijskiego w Los Angeles. Do Polski metoda SI trafiła w 1993 r. a jej rozpowszechnieniem zajęła się jedna z pierwszych współpracownic dr A. Jean Ayres - Violet F. Maas.
Integracja sensoryczna to proces w którym następuje organizacja dostarczanych do naszego mózgu wrażeń sensorycznych tak, aby mogły być wykorzystane w celowym działaniu, czyli w reakcjach adaptacyjnych, służących do wykonania określonej czynności, przyjęcia odpowiedniej pozycji ciała itp. Jeśli występują zaburzenia w odbiorze i integrowaniu bodźców zmysłowych to będą pojawiać się dysfunkcje w rozwoju poznawczym, motorycznym oraz zachowaniu dziecka. Dlatego celem terapii SI (od angielskiego sensory integration) jest poprawa jakości przesyłania i organizacji informacji sensorycznej, tj. tego co jest odbierane przez różne zmysły naszego organizmu. Głównym zadaniem jest dostarczenie kontrolowanej ilości bodźców sensorycznych: przedsionkowych, proprioceptywnych i dotykowych w taki sposób aby dziecko odpowiadało reakcją poprawiającą integrację tych bodźców.
Teoria integracji sensorycznej jako stosunkowo nowa i nie jest powszechnie znana wśród lekarzy, nauczycieli czy opinii publicznej. Jednak w ostatnich latach terapia SI zyskuje coraz większe zainteresowanie i uznanie w naszym kraju. Metoda SI wykorzystywana jest w pracy z dziećmi: ze specyficznymi trudnościami szkolnymi, takimi jak: dysleksja, dysgrafia, dysortografia, słaba koncentracja uwagi, z ADHD, ADD, z mózgowym porażeniem dziecięcym, autystycznymi, cierpiącymi na schorzenia o podlożu genetycznym (np. zespół Downa, Aspergera, Reta, Williamsa, Turnera, Kinefertera), niedowidzącymi i niedosłyszącymi, z upośledzeniem umysłowym.
3 semestry
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE - 500 godzin + 120 godzin praktyk
-
Język angielski w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej - 3 semestry
Studia trwają trzy semestry (550 godzin + 120 godzin praktyk) i są realizowane w ciągu 12 miesięcy. Zajęcia odbywają się w systemie zaocznym.
Studia podyplomowe przeznaczone są dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i klas I-III szkół podstawowych, wykazujących się podstawową znajomością języka angielskiego potwierdzoną certyfikatem, zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 12 marca 2009 r.
Kwalifikacje do nauczania języków obcych (języka angielskiego) w przedszkolach i klasach I-III szkół podstawowych posiada osoba, która:
1) ma kwalifikacje do pracy w przedszkolach lub klasach I-III szkół podstawowych,
a ponadto:
2) legitymuje się świadectwem znajomości danego języka obcego (języka angielskiego) w stopniu co najmniej podstawowym*,
3) i ukończyła studia podyplomowe w zakresie wczesnego nauczania danego języka obcego (języka angielskiego).
ŚWIADECTWA POTWIERDZAJĄCE ZNAJOMOŚĆ JĘZYKÓW OBCYCH
Podstawowa znajomość języka:
1) język angielski:
a) First Certificate in English (FCE) - ocena A lub B, University of Cambridge ESOL Examinations (dawniej University of Cambridge Local Examinations Syndicate),
b) International English Language Testing System (IELTS) - z wynikiem 5,0-6,0 pkt, University of Cambridge ESOL Examinations, British Council, IDP IELTS Australia,
c) Test of English as a Foreign Language (TOEFL) - Educational Testing Service (ETS):
- wersja iBT (internetowa) - z wynikiem całkowitym minimum 57 pkt,
- wersja CBT (komputerowa) - minimum 173 pkt i dodatkowo minimum 3,5 pkt z pracy pisemnej (TWE) oraz minimum 50 pkt z egzaminu ustnego (TSE),
- wersja PBT (tradycyjna) - minimum 500 pkt i dodatkowo minimum 3,5 pkt z pracy pisemnej (TWE) oraz minimum 50 pkt z egzaminu ustnego (TSE),
d) City & Guilds Level 1 Certificate in ESOL International (reading, writing and listening) Communicator (B2) 500/1765/2 funkcjonujący również pod nazwą: City & Guilds International ESOL (IESOL) - poziom "Communicator" łącznie z City & Guilds Level 1 Certificate in ESOL International (Spoken) Communicator (B2) 500/1775/5 funkcjonującym również pod nazwą: City & Guilds International Spoken ESOL (ISESOL) - poziom "Communicator",
e) Pearson Test of English General (dawniej London Tests of English), Level 3 - ocena: pass, merit lub distinction, Edexcel, Pearson Language Tests,
f) Pearson Test of English Academic - z wynikiem 59-75 pkt, Edexcel, Pearson Language Tests,
g) Education Development International (EDI), London Chamber of Commerce and Industry IQ (LCCI IQ), JETSET poziom 5;
3 semestry - 400 godzin + 150 h praktyki- Umiejętność czytania ze zrozumieniem
- Sprawność pisania (poziom elementarny)
- Znajomość struktur gramatycznych
- Słownictwo, frazeologia, elementy słowotwórstwa
- Fonetyka – przykładowe techniki
- Kształtowanie sprawności mówienia
- Środki audiowizualne w nauczaniu języka angielskiego
- Wczesne wspomaganie rozwoju językowego dzieci
- Pedagogiczne konteksty komunikacji
- Metodyka nauczania języka angielskiego z wykorzystaniem technologii informacyjnej
- Etyka zawodu nauczyciela w świetle nauk Jana Pawła II
- Praktyka
-
Język niemiecki w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej - 3 semestry
Poszerzaj swoje perspektywy i zdobywaj cenne kwalifikacje na studiach podyplomowych na specjalności J. niemiecki w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej. Oferujemy Ci zajęcia praktyczne i teoretyczne w atrakcyjnej formie, dzięki którym szybko posiądziesz potrzebne Ci umiejętności i wiedzę oraz znajdziesz interesująca i opłacalną pracę. Studia adresowane są do absolwentów filologii niemieckiej oraz innych kierunków studiów, znających język niemiecki na poziomie co najmniej B2 według ESOKJ, którzy chcieliby podjąć pracę nauczyciela języka niemieckiego w przedszkolach lub szkołach podstawowych lub pogłębić wiedzę językową oraz metodyczną. -
Język polski - 3 semestry
Studia podyplomowe na specjalności Język polski to propozycja dla tych, którzy pragną zyskać szerokie kompetencje i kwalifikacje do wykonywania interesującego, dobrze płatnego, a przede wszystkim, pewnego zawodu nauczyciela języka polskiego zgodnie z nową reformą oświaty związaną z likwidacją gimnazjów, w tym w szkołach podstawowych i liceach. Adresatami są osoby, które posiadają wyższe wykształcenie oraz przygotowanie pedagogiczne.Cel studiów
Studia podyplomowe na specjalności Język polski w edukacji ukierunkowane są przede wszystkim na jak najlepsze i najbardziej kompleksowe przekazanie Ci kompletu kompetencji i wiedzy, niezbędnej do pracy w zawodzie nauczyciela. Absolwent tej specjalności wyposażony jest w trzy typy narzędzi koniecznych do nauczania przedmiotu: w wiedzę z zakresu nauki o języku, wiedzę z zakresu nauki o literaturze i kulturze oraz umiejętności pedagogiczne i dydaktyczne, umożliwiające samodzielną realizację programu nauczania, opracowywanie własnych metod i korzystanie z nowoczesnych pomocy dydaktycznych. Nasza wyspecjalizowana kadra wykładowców, poprzez szereg zajęć teoretycznych i praktycznych wyposaży Cię w zdolność sprawnego kierowania procesami edukacyjnymi. Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na kierunku Język polski w edukacji nadaje uprawnienia i kwalifikacje do nauczania języka polskiego zgodnie z nową reformą oświaty związaną z likwidacją gimnazjów, w tym w szkołach podstawowych i liceach. -
Matematyka - 3 semestry
3 semestry - 470 godzin + 120 godzin praktyk
Absolwent studiów podyplomowych może podjąć pracę jako nauczyciel przedmiotu "Matematyka" w szkole podstawowej,
w gimnazjum i w szkolnictwie ponadgimnazjalnym.
- Elementy logiki matematycznej
- Podstawy analizy matematycznej
- Elementy algebry i arytmetyka
- Geometria elementarna
- Geometria analityczna
- Rachunek prawdopodobieństwa ze statystyką
- Dydaktyka matematyki I (szkoła podstawowa)
- Dydaktyka matematyki II (gimnazjum)
- Dydaktyka matematyki III ( szkoła ponadgimnazjalna)
- Technologia informacyjna wspomagająca nauczanie matematyki
- Pedagogiczne konteksty komunikacji
- Wykorzystanie technologii informacyjnej do prowadzenia zajęć z matematyki
- Etyka zawodu nauczyciela w świetle nauk Jana Pawła II
- Praktyka
-
Muzyka i Plastyka w szkole podstawowej - 3 semestry
Studia trwają trzy semestry i są realizowane w ciągu 12 miesięcy. Zajęcia odbywają się w systemie zaocznym.
3 semetry - 450 godzin + 120 godzin praktyk
- Podstawy wiedzy o muzyce
- Psychopedagogika twórczości
- Metodyka nauczania muzyki z wykorzystaniem technologii informacyjnej
- Metodyka nauczania plastyki z wykorzystaniem technologii informacyjnej
- Podstawy wiedzy o sztuce plastycznej
- Metodyka prowadzenia artystycznych zajęć pozalekcyjnych z muzyki
- Nowoczesne techniki nauczania muzyki
- Instrumenty szkolne
- Podstawy dyrygowania
- Metody i formy arteterapii (muzyka)
- Metody i formy arteterapii (plastyka)
- Metodyka prowadzenia artystycznych zajęć pozalekcyjnych z plastyki
- Emisja głosu w śpiewie
- Pedagogiczne konteksty komunikacji
- Etyka zawodu nauczyciela w świetle nauk Jana Pawła II
- Praktyka
-
Neurologopedia - 2 semestry
- Afazja w neurologii klinicznej
- Neurofizjologiczny, socjologiczny, rehabilitacyjny kontekst zaburzeń mowy
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca
- Fizjoterapia
- Muzykoterapia i arteterapia
- Wybrane aspekty językowe w neurologopedii
- Diagnostyka neurofizjologiczna
- Psychoterapia
- Wybrane zagadnienia z neuroanatomii, neurofizjologii i patologii mowy
- Neurologiczny aspekt dysartrii i jąkania
- Zaburzenia mowy w uszkodzeniach układu nerwowego
- Techniki terapeutyczne stosowane w neurologicznych zaburzeniach mowy
- Zaburzenia komunikacji językowej w aspekcie neurologii
- Diagnoza i terapia neurologicznych zaburzeń mowy
- Etyka zawodu nauczyciela w świetle nauk Jana Pawła II
- Praktyka
Studia są adresowane do logopedów tzn. osób które uzyskały tytuł magistra logopedii lub ukończyły IV-semestralne podyplomowe studia z logopedii.
Celem studiów jest metodologiczne i merytoryczne przygotowanie logopedów do pracy z osobami z dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego, zespołami genetycznymi, zaburzeniami mowy i komunikacji. Studia znacznie poszerzają wiedzę teoretyczną i praktyczną logopedów w przypadku zaburzeń mowy pochodzenia neurologicznego.
Absolwent studiów podyplomowych z zakresu neurologopedii uzyska uprawnienia do pracy w placówkach oświatowych, ochrony zdrowia, specjalnych; może również posługiwać się terminem neurologopeda w praktyce prywatnej.
Ponadto, logopeda może uzyskać tytuł specjalisty neurologopedy, po spełnieniu określonej procedury, zakończonej egzaminem państwowym (rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 30 września 2002 r. w sprawie uzyskiwania tytułu specjalisty w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia).
2 semestry - 290 godzin
-
Pedagogika Marii Montessorii - 2 semestry
Studia na specjalności Pedagogika Marii Montessorii to wspaniała szansa na nabycie cennych i bardzo poszukiwanych na rynku pracy kompetencji oraz kwalifikacji dla wszystkich osób, które chcą realizować się w pracy z dziećmi, a także dla wszystkich nauczycieli, którzy chcą wykorzystać innowacyjną technikę do poprawienia swojej efektywności i świadczenia usług znacznie wyższej jakości niż ogół nauczycieli. Aby zapisać się na kierunek, wystarczy posiadać wykształcenie wyższe. Na próżno szukać szukać lepszej możliwości samodoskonalenia - oferowana przez nas specjalność to przyszłość edukacji. Udoskonal swój warsztat pracy i poznaj nowoczesne metody pracy pedagogicznej - zostań specjalistą w swojej dziedzinie. -
Pedagogika specjalna - Diagnoza i terapia pedagogiczna - 3 semestry
Studia trwają trzy semestry i są realizowane w ciągu 12 miesięcy. Zajęcia odbywają się w systemie zaocznym.
3 semestry – 535 godzin + 180 godzin praktyki
Absolwent będzie mógł pracować jako nauczyciel terapeuta
w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych. Nabędzie też uprawnienia do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
- Diagnoza osiągnięć dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym i wspomaganie rozwoju
- Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego
- Metodyka zajęć terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego i społecznego
- Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki
- Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych dla dzieci ze specyficznymi i zwykłymi trudnościami w czytaniu i pisaniu
- Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej, wychowawczej i klinicznej
- Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania początkowego
- Wybrane zagadnienia z logopedii i zaburzeń rozwoju mowy
- Organizacja procesu terapeutycznego
- Metoda Dobrego Startu
- ADHD i zahamowania psychoruchowe z perspektywy psychologicznej
- ADHD i zahamowania psychoruchowe z perspektywy pedagogicznej
- Leworęczność i oburęczność u dzieci – diagnoza i zasady postępowania
- Syndrom nieadekwatnych osiągnięć
- Wykorzystanie technologii informacyjnej do prowadzenia zajęć z terapii pedagogicznej
- Przyczyny trudności w nauce czytania i pisania
- Podstawy prawne opieki nad uczniem z dysleksją rozwojową
- Ocenianie, klasyfikowanie, promowanie
- Praktyka
- Etyka zawodu nauczyciela
- Psychologia uczenia się dzieci
- Dydaktyka w szkole
- Podstawy pedagogiki specjalnej
- Pedagogiczne konteksty komunikacji
-
Pedagogika specjalna – Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) – 3 semestry
Studia trwają trzy semestry i są realizowane w ciągu 12 miesięcy. Zajęcia odbywają się w systemie zaocznym.
3 semestry – 550 godzin + 180 godzin praktyk
Absolwent studiów podyplomowych uzyska kwalifikacje do pracy
z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie
w specjalistycznych placówkach szkolno - wychowawczych oraz
w oddziałach integracyjnych, klasach integracyjnych, ogólnodostępnych placówek oświatowych.
- Pedagogika specjalna
- Oligofrenopedagogika
- Metodyka nauczania i wychowania niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim
- Metodyka nauczania i wychowania niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym
- Metodyka nauczania i wychowania niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu głębokim
- Metodyka wychowania w internacie
- Podstawy psychologiczne rewalidacji osób niepełnosprawnych intelektualnie
- Kształcenie i wychowanie integracyjne
- Metody pracy w klasie integracyjnej
- Rewalidacja indywidualna
- Metody pracy terapeutycznej
- Metoda Dobrego Startu
- Hospitacja zajęć w ZRW (Zakładzie Rewalidacyjno-Wychowawczym)
- Pedagogiczne konteksty komunikacji
- Wykorzystanie technologii informacyjnej w nauczaniu i wychowaniu osób niepełnosprawnych intelektualnie
- Praktyka
- Etyka zawodu nauczyciela
- Psychologia uczenia się dzieci
- Dydaktyka w szkole
- Psychologia rozwojowa i osobowości
- Formalne i prawne podstawy funkcjonowania szkoły / placówki
- Teoretyczne podstawy wychowania
- Podstawy diagnozy pedagogicznej
Studia podyplomowe przeznaczone są dla nauczycieli posiadających przygotowanie pedagogiczne, pedagogów. Celem studiów jest przygotowanie merytoryczne i pragmatyczne słuchaczy do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną. Absolwenci uzyskają kwalifikacje w zakresie oligofrenopedagogiki - edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną - do pracy w szkołach, placówkach, ośrodkach specjalistycznych.
UWAGA!
Od dnia 1 września 2015 r. obowiązuje: rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. poz. 1113).
W dokumencie wprowadzono m.in.: obowiązek dodatkowego zatrudniania nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych, specjalistów, asystenta, w przypadku klas I-III szkoły podstawowej, lub pomocy nauczyciela w przedszkolach, innych formach wychowania przedszkolnego i szkołach ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęci uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera, lub niepełnosprawności sprzężone - te zapisy obowiązują od dnia 1 stycznia 2016 r.
-
Pedagogika specjalna - Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu - 3 semestry
3 semestry - 480 godzin + 180 godzin praktyk- Podstawy pedagogiki specjalnej
- Podstawy diagnozy pedagogicznej
- Podstawy edukacji, terapii i rehabilitacji dzieci z autyzmem
- Wybrane zagadnienia z neurologii dziecięcej
- Metodyka wychowania i kształcenia dzieci z autyzmem
- Prowadzenie zajęć rewalidacyjnych i korekcyjno – kompensacyjnych
- Metody komunikacji pozawerbalnej
- Autystyczne spektrum zaburzeń
- Terapia i wsparcie rodziny dziecka
- Ocena zaburzeń integracji sensorycznej
- Elementy fizjoterapii we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka niepełnosprawnego
- Trening umiejętności społecznych
- Wybrane zagadnienia z psychiatrii dziecięcej
- Problemy dojrzewania i dorosłości osób z ASD
- Etyka zawodu nauczyciela
- Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z autyzmem, zespołem Aspergera oraz innymi zaburzeniami rozwojowymi
- Terapia behawioralna we wczesnym wspomaganiu
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
- Praktyka
Absolwenci studiów podyplomowych uzyskają kwalifikacje do pracy z dzieckiem autystycznym i zespołem Aspergera.
-
Pedagogika specjalna - Logopedia - 4 semestry
4 semestry – 600 godzin + 180 godzin praktyk- Zaburzenia mowy
- Kształtowanie się i rozwój mowy dziecka
- Fonetyka i fonologia współczesnego języka polskiego
- Diagnoza logopedyczna
- Mowa a mózg
- Wybrane zagadnienia z anatomii, fizjologii i patologii człowieka
- Organizacja procesu terapeutycznego
- Nauka o języku. Wybrane zagadnienia
- Pedagogiczne konteksty komunikacji
- Technika i estetyka mówienia
- Logorytmika
- Rewalidacja dzieci z uszkodzeniami CUN
- Terapia trudności w czytaniu i pisaniu
- Wczesne wspomaganie rozwoju językowego dziecka
- Metoda Dobrego Startu
- Współczesne metody badania narządu słuchu
- Wspomaganie oddziaływań logopedycznych z wykorzystanie technologii informacyjnej
- Praktyka
- Etyka zawodu nauczyciela
- Psychologia rozwojowa i osobowości
- Formalne i prawne podstawy funkcjonowania szkoły / placówki
- Teoretyczne podstawy wychowania
- Podstawy diagnozy pedagogicznej
- Emisja głosu
- Metody terapii pedagogicznej wykorzystywane w logopedii
- Terapia zaburzeń mowy
- Zaburzenia mowy dzieci niedosłyszących i głuchych
- Podstawy neuropsychologii i psychopatologii
- Niepłynność mowy
- Pedagogika specjalna
- Metodyka organizacji i prowadzenia zajęć logopedycznych
Cel kształcenia:
Przygotowanie absolwentów studiów podyplomowych do samodzielnego wykonywania zawodu logopedy.
Opis absolwenta:
Uzyskane podczas studiów podyplomowych kwalifikacje dają pełne uprawnienia do wykonywania zawodu logopedy (respektowane zarówno w placówkach medycznych jak i oświatowych)..
Uwaga!
Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe „Logopedia” jest przedstawienie pozytywnego wyniku badania foniatrycznego oraz zaświadczenie o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu logopedy (od specjalisty logopedy). NALEŻY DONIEŚĆ 2 ZAŚWIADCZENIA!
Studia przeznaczone są dla absolwentów studiów magisterskich (II stopnia).
-
Pedagogika specjalna - Pedagogika resocjalizacyjna z socjoterapią - 3 semestry
3 semestry - 505 godzin + 180 godzin praktyk- Elementy psychologii klinicznej i psychoterapii
- Pedagogika specjalna
- Osoby z niepełnosprawnością i niedostosowaniem społecznym jako członkowie grup społecznych
- Prawne podstawy resocjalizacji i socjoterapii
- Praca z rodziną z dzieckiem niepełnosprawnym
- Diagnostyka resocjalizacyjna i penitencjarna
- Diagnoza terapeutyczna
- Metodyka oddziaływań socjoterapeutycznych
- Metodyka pracy resocjalizacyjnej z wykorzystaniem technologii informacyjnej
- Teoretyczne i praktyczne podstawy terapii
- Terapia pedagogiczna
- Elementy terapii zajęciowej
- Programy socjoterapeutyczne
- Zarys historii resocjalizacji oraz jej współczesne systemy
- Profilaktyka niedostosowania społecznego
- Oddziaływania arteterapeutyczne
- Komunikacja interpersonalna w relacji terapeutycznej i resocjalizacyjnej
- Problematyka uzależnień wśród dzieci i młodzieży
- Praca z rodziną w sytuacji kryzysowej
- Trening interpersonalny
- Wizyty studyjne w placówkach resocjalizacyjnych
- Etyka zawodu nauczyciela w świetle nauk Jana Pawła II
- Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zapewniające szerokie możliwości pracy zawodowej w zakresie socjoterapii i resocjalizacji.
-
Pedagogika specjalna - Surdopedagogika - 3 semestry
3 semestry – 525 godzin + 180 godzin praktyk- Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
- Pedagogika specjalna jako nauka interdyscyplinarna
- Postawy społeczne wobec osób z niepełnosprawnością i niedostosowaniem społecznym
- Regulacje prawne dotyczące rehabilitacji
- Subdyscypliny pedagogiki specjalnej
- Sytuacja rodziny dziecka z niepełnosprawnością
- Diagnostyka psychopedagogiczna
- Anatomia i fizjologia słuchu
- Elementy otolaryngologii i audiologii
- Język migowy, daktylografia i fonogesty
- Dydaktyka specjalna jako nauka teoretyczna i empiryczna
- Metody pracy opiekuńczo-wychowawczej z dziećmi i młodzieżą z dysfunkcją słuchu
- Kształcenie uczniów z dysfunkcją słuchu
- Terapia i rehabilitacja uczniów z dysfunkcją słuchu
- Stymulowanie aktywności społecznej i ruchowej uczniów z dysfunkcją słuchu
- Etyka zawodu nauczyciela
- Praktyka
Studia podyplomowe przeznaczone są dla nauczycieli posiadających przygotowanie pedagogiczne, pedagogów. Celem studiów jest przygotowanie merytoryczne i pragmatyczne słuchaczy do pracy z dziećmi i młodzieżą niesłyszącą i niedosłyszącą. Absolwenci uzyskują kwalifikacje w zakresie surdopedagogiki - rehabilitacji osób niesłyszących (głuchych) i niedosłyszących (słabosłyszących) - do pracy w szkołach, placówkach, ośrodkach specjalistycznych.
-
Pedagogika specjalna - Terapia zajęciowa - 3 semestry
3 semestry - 480 godzin + 180 godzin praktyk- Psychologia rozwojowa człowieka
- Anatomia i fizjologia człowieka - wybrane zagadnienia
- Rehabilitacja - zagadnienia ogólne
- Medyczne podstawy terapii zajęciowej
- Terapia - organizacja czasu wolnego
- Metody i formy pracy terapeuty zajęciowego
- Pedagogika specjalna
- Fizjopatologia (Patologia z zarysem klinicznym chorób)
- Rehabilitacja w chorobach psychicznych - zagadnienia ogólne
- Rehabilitacja w schorzeniach narządów ruchu - zagadnienia ogólne
- Rehabilitacja w chorobach neurologicznych - zagadnienia ogólne
- Psychoterapia
- Trening umiejetności psychospołecznych
- Biblioterapia
- Pedagogika zabawy
- Artetarapia
- Zajęcia warsztatowe w pracowniach terapii zajęciowej
- Etyka zawodu nauczyciela w świetle nauk Jana Pawła II
- Absolwenci uzyskują kwalifikacje do wykonywania zawodu TERAPEUTY ZAJĘCIOWEGO z możliwością zatrudnienia w ZTZ oraz innych placówkach prowadzących terapię zajęciową dla osób w wieku od 7-100 lat.
- Praktyka
-
Pedagogika specjalna - Tyflopedagogika - 3 semestry
- Pedagogika specjalna
- Tyflopedagogika
- Psychologiczne podstawy rewalidacji dzieci niewidomych i słabo widzących
- Anatomia, fizjologia, patologia narządu wzroku
- Orientacja w przestrzeni
- Rehabilitacja widzenia
- Metodyka nauczania i wychowania dzieci niewidomych i słabo widzących
- Rewalidacja dzieci z inwalidztwem wzroku w wieku żłobkowym
i przedszkolnym - Brailowskie metody porozumiewania się
- Warsztaty z komunikacji interpersonalnej
Celem studiów jest przygotowanie do pracy z dziećmi i młodzieżą niewidomą i słabo widzących. Osoba po ukończeniu studiów podyplomowych z zakresu tyflopedagogiki może podjąć pracę w szkołach integracyjnych i specjalnych, w których uczą się dzieci z wadami wzroku.
3 semestry - 505 godzin + 180 godzin praktykUczestnicy studiów:
Studia adresowane są do osób z wyższym wykształceniem oraz posiadają przygotowanie pedagogiczne.
-
Pedagogika specjalna - Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka - 3 semestry
Studia trwają trzy semestry i są realizowane w ciągu 12 miesięcy. Zajęcia odbywają się w systemie zaocznym.
3 semestry - 540 godzin + 180 godzin praktyk
Studia przygotowują do wczesnego wykrywania zaburzeń rozwojowych oraz wspomagania rozwoju dziecka zagrożonego niepełnosprawnością lub niepełnosprawnego w wieku 0-7 lat oraz z trudnościami w rozwoju w wieku wczesnoszkolnym (7-10 lat). Słuchacz nabędzie umiejętności w zakresie rozpoznawania zaburzeń w rozwoju dziecka oraz opracowywania i realizowania z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu wczesnego wspomagania, z uwzględnieniem działań wspomagających rodzinę dziecka, koordynowania działań specjalistów prowadzących zajęcia z dzieckiem oraz oceniania postępów dziecka.
Absolwent może być zatrudniony w placówkach edukacyjnych, opiekuńczych, pomocy społecznej, może podjąć współpracę z zakładem opieki zdrowotnej w celu zapewnienia dziecku rehabilitacji, terapii lub innych form pomocy, stosownie do jego potrzeb.
Studia adresowane są dla osób posiadających wyższe wykształcenie magisterskie w zakresie pedagogiki, psychologii, logopedii (pielęgniarstwa i fizjoterapii).
- Prawidłowości i zaburzenia rozwoju psychoruchowego dziecka. Różnice indywidualne w rozwoju dzieci
- Neuropsychologiczne mechanizmy powstawania zaburzeń rozwojowych dzieci
- ADHD – zespół hiperkinetyczny z zaburzeniami uwagi
- Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w grupie przedszkolnej i klasie szkolnej
- Zaburzenia mowy u dzieci
- Wczesne rozpoznawanie zaburzeń rozwoju komunikacji językowej dziecka
- Dziecięce zaburzenia emocjonalne i adaptacyjne
- Przemoc w rodzinie. Problemy dziecka maltretowanego fizycznie i psychicznie. Specyfika pomocy dziecku z rodziny z problemem alkoholowym
- Deficyty sensoryczne u dzieci
- Dyspraksja i inne zaburzenia rozwoju funkcji motorycznych u dzieci
- Zaburzenia psychosomatyczne
- Zaburzenia odżywiania
- Tiki i zaburzenia obsesyjno-kompulsywne u dzieci
- Psychospołeczne aspekty rehabilitacji dzieci z dysfunkcjami
- Problemy kształcenia dzieci niepełnosprawnych i z zaburzeniami rozwojowymi
- Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki
- Profilaktyka niepowodzeń w czytaniu i pisaniu
- Leworęczność i oburęczność u dzieci – wczesna diagnoza i zasady postępowania
- Wczesna interwencja w autyzmie
- Profilaktyka logopedyczna w aspekcie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci
- Mózgowe porażenie dziecięce i epilepsja
- Pedagogiczne konteksty komunikacji
- Etyka zawodu nauczyciela w świetle nauk Jana Pawła II
- Praktyka
-
Przygotowanie pedagogiczne - 3 semestry
Studia trwają trzy semestry i są realizowane w ciągu 12 miesięcy. Zajęcia odbywają się w systemie zaocznym.
515 godzin + 150 godzin praktyk
Studia podyplomowe przeznaczone są dla absolwentów studiów wyższych nieposiadających uprawnień pedagogicznych,
a chcących podjąć pracę jako nauczyciel we wszystkich typach szkół.
Psychologia ogólna i rozwojowa
Pedagogika ogólna
Szkoła jako instytucja wychowawcza
Rozwój osobowy i zawodowy nauczyciela
Komunikacja i kultura języka. Emisja głosu
Sylwetka rozwojowa dziecka, ucznia
Profilaktyka w szkole
Metodyka pracy opiekuńczo - wychowawczej
Dydaktyka ogólna
Prawo i polityka oświatowa
Klasa szkolna jako środowisko edukacyjne
Diagnoza, kontrola i ocena wyników kształcenia
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego
Podstawa programowa kształcenia w zawodzie
Metodyka nauczania przedmiotów ogólnokształcących z wykorzystaniem technologii informacyjnej
Metodyka nauczania przedmiotów zawodowych z wykorzystaniem technologii informacyjnej
Metoda Dobrego Startu
Praktyka
-
Przyroda w szkole podstawowej - 3 semestry
Studia trwają trzy semestry i są realizowane w ciągu 12 miesięcy. Zajęcia odbywają się w systemie zaocznym.
3 semetry - 405 godzin + 60 godzin praktyk
Absolwent studiów podyplomowych może podjąć pracę jako nauczyciel przedmiotu "Przyroda" w szkole podstawowej.
- Budowa i czynności życiowe zwierząt
- Budowa i czynności życiowe roślin
- Chemia nieorganiczna
- Chemia organiczna
- Geografia fizyczna
- Ekologia
- Podstawy ewolucjonizmu
- Mechanika
- Budowa i własności materii
- Elektryczność, magnetyzm i optyka
- Geografia społeczno-ekonomiczna
- Ochrona przyrody
- Podstawy genetyki
- Pedagogiczne konteksty komunikacji
- Metodyka nauczania przyrody z wykorzystaniem technologii informacyjnej
- Etyka zawodu nauczyciela w świetle nauk Jana Pawła II
- Praktyka
-
Socjoterapia - 2 semestry
Program studiów podyplomowych kładzie szczególny nacisk na umiejętność organizowania zajęć socjoterapeutycznych, psychoedukacyjnych, pracy ze społecznością podopiecznych oraz umiejętnego prezentowania własnej osoby w grupie, a także kierowania dyscypliną w grupie podopiecznych.
Zajęcia realizowane podczas studiów podyplomowych nastawione są na wykształcenie u słuchaczy umiejętności kształtowania kreatywnego myślenia u swoich podopiecznych.
Dzięki zdobytej wiedzy objętej programem studiów podyplomowych wzbogacony zostanie warsztat pracy pedagoga, który może być wykorzystywany w placówkach oświatowych, wychowawczych, pomocy społecznej, resocjalizacyjnych i terapeutycznych.
Program studiów dedykowany jest dla osób, które:- chcą podjąć pracę w placówkach opiekuńczo – wychowawczych, resocjalizacyjnych, terapeutycznych;
- chcą rozwijać posiadaną już wiedzę i umiejętności w zakresie profilaktyki społecznej, wychowania i resocjalizacji.
-
Technika – 3 semestry
Studia trwają trzy semestry i są realizowane w ciągu 12 miesięcy. Zajęcia odbywają się w systemie zaocznym.
3 semestry - 390 godzin + 150 h praktyki
Absolwent Studiów Podyplomowych może podjąć pracę jako nauczyciel przedmiotu "Technika" w szkole podstawowej
i w gimnazjum.
- Projektowanie i dokumentacja techniczna
- Podstawy elektrotechniki i elektroniki
- Podstawy mechaniki
- Metodyka nauczania techniki z wykorzystaniem technologii informacyjnej
- Technologie obróbki materiałów
- Historia postępu technicznego
- Technika w środowisku ucznia
- Żywienie człowieka
- Technologie informacyjne
- Wychowanie komunikacyjne
- Ergonomia, bezpieczeństwo i organizacja pracy
- Pedagogiczne konteksty komunikacji
- Etyka zawodu nauczyciela w świetle nauk Jana Pawła II
- Praktyka
-
Wiedza o społeczeństwie z integracją europejską - 3 semstry
Studia podyplomowe na specjalności Wiedza o społeczeństwie to oferta skierowana do osób ambitnych, pragnących nieustannie poszerzać własne umiejętności i rozwijać swój potencjał, w pasjonującej dziedzinie jaką jest nauczanie Wiedzy o społeczeństwie zgodnie z nową reformą oświaty związaną z likwidacją gimnazjów, w tym w szkołach podstawowych i liceach. Jeśli jesteś jedną z tych osób, nie zwlekaj i zapisz się już dziś. Czekamy na wszystkich, którzy ukończyli studia wyższe i posiadają przygotowanie pedagogiczne oraz chcą nabyć kwalifikacje uprawniające do nauczania kolejnego przedmiotu w szkole. Program studiów skierowany jest do aktywnych nauczycieli, jak i osób, które dopiero zamierzają wejść na rynek pracy i pragną zyskać solidne przygotowanie, które znacznie zwiększy ich atrakcyjność w oczach potencjalnych pracodawców.Cel studiów
Głównym celem studiów podyplomowych na specjalności Wiedza o społeczeństwie jest uzyskanie solidnych i kompletnych kwalifikacji do nauczania przedmiotu Wiedza o społeczeństwie. Jako absolwent studiów podyplomowych na tym kierunku będziesz potrafił przekazywać uczniom wiedzę na temat historii i współczesności Unii Europejskiej oraz kształtować uczucia poszanowania dla dziedzictwa historycznego i kulturowego Europy. -
Wychowanie do życia w rodzinie - 3 semestry
Ukończenie studiów podyplomowych na specjalności Studia podyplomowe Wychowanie do życia w rodzinie sprawi, że staniesz przed możliwością podjęcia atrakcyjnej i satysfakcjonującej pracy w charakterze nauczyciela przedmiotu Wychowanie do życia w rodzinie zgodnie z nową reformą oświaty związaną z likwidacją gimnazjów,
-
Zarządzanie oświatą - 2 semestry
2 semestry – 370 godzin + 60 godzin praktyk
Studia podyplomowe przeznaczone dla osób ubiegających się
o stanowisko dyrektora, wicedyrektora, przedszkola, szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły podnagimnazjalnej.
- Zarządzanie jakością
- Etyka zarządzania
- Ogólna teoria organizacji i zarządzania
- Kierowanie zasobami ludzkimi
- Organizacja procesu pedagogicznego placówki w warunkach reformy systemu edukacji
- Prawo oświatowe
- Psychologia w kierowaniu placówką oświatową
- Marketingowe przesłanki zarządzania
- Wybrane problemy współczesnej edukacji
- Placówka oświatowa a środowisko lokalne
- Kierowanie zmianą
- Administrowanie majątkiem placówki oświatowej (prawo gospodarcze)
- Wybrane zagadnienia rachunkowości podmiotów sektora finansów publicznych
- Nadzór pedagogiczny w szkole
- Finanse szkoły
- Komputerowe wspomaganie zarządzania szkołą
- Kontrola zarządcza
- Pedagogiczne konteksty komunikacji
- Praktyka
- Psychologia uczenia się dzieci
- Dydaktyka w szkole
- Formalne i prawne podstawy funkcjonowania szkoły / placówki
- Etyka zawodu nauczyciela